maanantai 1. huhtikuuta 2013

Tsemppi päälle!

Pääsiäislomalta Pohjoisesta palattiin eilen ja tulihan sitä herkuteltua ja syötyä kaikkea hyvää. Mutta olipahan loma kyllä paikallaan :) me kelkkailtiin ja oltiin melkein koko lauantai ulkosalla, ilmat oli mitä mahtavimmat!

Mulla oli ajatuksena etten perjantaina olisi käynyt vaa'alla ollenkaan, mutta uteliaisuus voitti. Halusin tietää, mitä muffinssien, karkin yms. herkkujen syöminen ja kaikenlisäksi menkkaturvotus oli vaikuttanut painooni. Ja voi jumankekka mua ärsytti se vaa'an lukema!! Paino oli tippunut edellisviikosta -400g! :D vaaka näytti siis lukemaa 57,9kg. Viikonloppuna tuli kuitenkin syötyä sen verran ahkerasti suklaamunia, erilaisia pääsiäispiirakoita ym. makeaa ja tähän kaikkeen lisäksi vielä ne viime viikon herkuttelut, joten kaiken järjen mukaan seuraavassa punnituksessa on plussausta.

Pääsiäinen on lomailtu ja herkuttelut herkuteltu. Viime viikolla puhuinkin kovasti siitä, että tällä viikolla petrataan. Avokki antoikin mulle hyvän sysäyksen, koska päätti saunassa kehaista mun kaksoisleuan kokoa. Pohdin mielessäni, että olisikohan mulle parhain ratkaisu se, että totaalikieltäydyn nyt ainakin tässä vaiheessa kaikesta herkuttelusta. Tällä hetkellä mulla ei edes tee yhtään mieli mitään makeaa. Tuli nimittäin pienet överit otettua viime viikolla :D

Tässäpäs pientä suunnitelmaa seuraavalle kahdelle kuukaudelle:

- seuraava herkuttelu kuukauden päästä eli Vappuna. Jos tekee herkkuja mieli, syön esim. kuivattuja hedelmiä. Vapun jälkeen seuraava herkuttelu taas n. kuukauden päästä eli mun synttäripäivänä, jonka jälkeen  herkutteluja max. kerran viikossa.

- salilla 3x viikko + 3x viikko aerobista

- ruokailurytmi: aamupala + lounas + välipala + päivällinen + iltapala. Ruokailut n. 3-4h välein.

- turhat hiilarit pois, suositaan täysjyvää!

Tänään ajattelin käydä kävelylenkillä. Akillesjänne on tosin edelleen hieman kipuillut. Joten otan rauhallisesti ja tunnustellen.


Mites teidän Pääsiäinen meni? Tuliko herkuteltua?

4 kommenttia:

  1. Kyllä tuli herkuteltua vähän liikaakin :/

    VastaaPoista
  2. tuli joo että tota, ja vähän brenkuteltua. t: fanisi

    VastaaPoista
  3. Moikka! oon lueskellu nyt sun uutta aloitusta terveempään elämään, takapakkia tulee jokaiselle välillä mutta niistä noustaan. Itsellä on samanlainen projekti päällä, nyt kolme viikkoa terveellistä elämää ruokailujen osalta takana. Itsellä toimi hyvin motivaattorina se, että otin omalta kuntosalilta ravinto-ohjauspaketin, joka sisälsi siis tarkan syömissuunnitelman millä kiinteytyy ja rasva palaa mutta lihakset säilyy. Voin suositella kyllä jos tarvii pientä tsemppiä! :) hintakaan ei ollut hyötyynsä nähden paha, 150e. Nyt kun tietää että syö oikeat määrät oikeita ruoka-aineita, tää sujuu helpommin. Oon just samanlainen sokerihiiri ku sinä vaikutat olevan, makeaa menee ja ku sitä menee ni meneeki sit PALJON kerralla :D Mut muista ettet painosta ittees liikaa, aloitat vaikka eka pari viikkoa syömällä terveellisesti ja karsimalla herkut pois, sit ku ruokailut alkaa sujuun ilman herkutteluja, lisäät liikunnan mukaan. Näin pysyy helpommin ohjat käsissä. Ja ps. mun ruoka-ohjauksessa pt sanoi, että on kahdenlaisia ihmisiä, niitä, jotka pystyvät syömään herkkuja kohtuudella esim. kerran viikossa, ja niitä, joille herkku on kuin alkoholi, kun annat sormen se vie koko käden. Kumpaakohan me kuulutaan..? Hahah :D Eli tämmösille on parempi se totaalilakko ainakin hetkeksi että pääsee siitä sokerikoukusta eroon. Tsemppiä!! Jään seuraamaan sun edistymistä :)

    VastaaPoista
  4. Sulle ois haaste! :)
    Ohjeet minun blogissa: http://fukfatfeelfit.blogspot.fi/

    VastaaPoista