torstai 8. syyskuuta 2011

Suunnittelua

Olen tottunut siihen, että työpäivän jälkeen (tai ennen työpäivää) lysähdän vain sohvalle eikä minun tarvitse ajatella mitään tai suunnitella mitään. Nyt kun olen alkanut liikkua, suunnittelemistakin on enemmän.

Esimerkkinä vaikka tämä aamu. Heräsin kello 8 ja töissä pitäisi olla kello 12. Söin aamupalan noin 8.30, sitä pitäisi sulatella sellaiset pari tuntia (tai olisi ainakin hyvä) ennen lenkillelähtöä, jolloin kello olisi jo puoli yksitoista. Silloin en ehdi millään käydä lenkillä, lenkin jälkeen suihkussa, laittautua, tehdä evästä töihin. Joten nyt on vaihtoehtoina sulatella ruokaa tunteroinen ja lähteä lenkille tai sitten jättää lenkki välistä. Mutta kun huomennakaan ei kerkeä lenkille, koska olen välivuorossa ja pääsen kotiin vasta viiden jälkeen, jolloin pitää vielä käydä kaupassa ja puuhailla muutakin.

Elämä on alkanut pyöriä liikkumisen ympärillä. Kun pääsen töistä, alan pohtia, missä välissä ehtisin lenkille. Kun herään, alan pohtia, missä välissä ehtisin lenkille. Jos pidän välipäivän, olen huono ihminen.. Mutta siis yksi välipäivä viikossa on kyllä tarpeen, mutta siinäkin on suunnittelemista, koska sen pidän! Pitäisinkö sen tänään vai huomenna? Vai kenties lauantaina tai sunnuntaina...

On tässä vuorotyön ja elämäntapamuutoksen, syömisrytmin ja liikunnan yhteensovittamisessa toisinaan suunnittelemista..


No, jospa sitä sitten sinne lenkille.

1 kommentti:

  1. hei sun projekti kuulostaa tosi hyvälle ja tsemppiä sulle paljon :) ! alan lukemaan blogiasi ja jos kiinostaa niin vilkaise mun blogia
    http://myoperationbp.blogspot.com/

    VastaaPoista