keskiviikko 24. elokuuta 2011

Motivaatio

Olen kärsinyt motivaation puutteesta liikunnan ja terveellisen elämäntavan suhteen jo pitkään. Mutta tiedättekös, asiat voivat muuttua! Kyllä! Nimittäin tunnen olevani elämäni kunnossa, vaikkakin olen vasta remonttini alkuvaiheilla. Tunnen itseni energisemmäksi, laihemmaksi (vaikka kiloja on lähtenytkin vain yksi), iloisemmaksi, tyytyväiseksi. Olen tyytyväinen itseeni, olenhan saanut jotain aikaiseksi, enkä ole vain jäänyt sohvalle dataamaan ja odottelemaan ihmettä! 

Laiskuudesta tämä kaikki motivaation puutekin on johtunut. En ole koskaan harrastanut liikuntaa kunnolla enkä ole ollut liikunnallinen ihminen, enkä edes lenkkeilevää tyyppi. Lenkille lähteminen on ollut todella vaikeaa, en ole kokenut sitä aikaisemmin nautinnolliseksi. Mieluummin olen jäänyt sisälle katselemaan televisiota tai olemaan koneella, ja mussuttanut samalla mielinmäärin karkkia ym. kaapista löytyvää ja rypenyt itsesäälissä kaikkien läskien takia.

Mutta kerran, kun sen aloittaa, sitä ei voi/halua lopettaa! Totesin tämän asian eilen. Vuoteen en tehnyt elettäkään lähteäkseni lenkille. Mutta nyt, kun olen kolmen viikon ajan tsempannut itseäni, lähtenyt ihan väkisinkin ulkoilemaan, teen sen kolmen viikon jälkeen oikein mielelläni! Oikeastaan minua alkaa hirmuisesti ärsyttämään, jos esimerkiksi rankkasateen vuoksi en pääsekään lenkille. Onneksi kuitenkin kotonakin voi pelata esim. Wiitä tai treenata lihaksia.
Itseasiassa minua alkaa suunnattomasti ärsyttämään esimerkiksi vesisade, joka pilaa lenkkeilysuunnitelmani. 

 ... and I will succeed!

Olen jo pitkän pitkän aikaa halunnut olla laihempi ja terveempi. Inhonnut omaa peilikuvaani ja valitellut avokilleni, kuinka tunnen itseni kauhean isoksi ja...läskiksi. Mikään vaate ei näytä hyvältä päälläni, mieluummin pitäisin telttoja. Nyt huomaan ihan oikeasti, että senttejä on lähtenyt, siis jotain tapahtuu! mahani ei ole niin turvoksissa kaikesta sokerista ja hiilareista. Vaikka kolmessa viikossa onkin lähtenyt vain kilo, on se minulle jo saavutus. Voisin tietenkin tsempata itseäni vielä enemmän ja tiputtaa nopeampaa vauhtia, mutta mikä järki siinä olisi, kun ei ole hoppu mihinkään? Kysehän on periaatteessa elämäntaparemontista: liikkumisesta ja syömisestä. Kilojen lähteminen on vain plussaa!




Fucking good feeling!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti